Warszawska Klinika oferuje swoim Pacjentom specjalistyczną opiekę, jaką zapewnia nasza poradnia chirurgii naczyniowej. Zapewniamy leczenie schorzeń naczyniowych na najwyższym poziomie, od szybkiej i skutecznej diagnostyki po leczenie specjalistyczne z udziałem najwyższej klasy specjalistów. Prawidłowy przepływ krwi jest niezbędny do codziennego komfortu i dobrego zdrowia ogólnego każdego człowieka.

Chirurg naczyniowy zajmuje się diagnostyką i leczeniem chorób związanych z żyłami i tętnicami. Schorzenia naczyń krwionośnych i patologiczne zmiany w obrębie układu naczyniowego od wielu lat są odpowiedzialne za problemy pacjentów. Jest to związane ze starzeniem się społeczeństwa, nieprawidłowym sposobem odżywiania oraz z prowadzeniem mało aktywnego stylu życia. U podstaw wielu jednostek chorobowych leży osłabiony przepływ krwi, który może być spowodowany nadciśnieniem tętniczym, nagromadzeniem blaszek miażdżycowych lub upośledzeniem funkcji zastawek w żyłach powierzchownych i głębokich. Czynnikami ryzyka zwiększającymi wystąpienie chorób naczyń krwionośnych są uwarunkowania genetyczne oraz przebyte zabiegi operacyjne

Na wizytę warto przynieść ze sobą dotychczasową dokumentację medyczną. Podczas konsultacji chirurg naczyniowy przeprowadza wywiad z pacjentem, a następnie zapoznaje się ze zmianami widocznymi gołym okiem. Wykonuje też badanie USG Doppler, które nie wymaga specjalnego przygotowania. Przy jego pomocy może ocenić szczegółowy stan żył i tętnic, a następnie określić kierunek dalszych działań. Pomaga ono także w zakwalifikowaniu pacjenta do ewentualnych zabiegów takich jak skleroterapia piankowa, ablacja czy miniflebektomia. Polegają one głównie na udrożnieniu żył, poszerzeniu ich światła oraz usunięciu patologicznych zmian. Gdy choroba jest zaawansowana, lekarz może podjąć decyzję o przeprowadzeniu zabiegu operacyjnego. Chirurg naczyniowy może też skierować pacjenta na dalsze badania diagnostyczne, które ułatwią postawienie diagnozy i wybranie odpowiedniej metody terapeutycznej.

Do lekarza chirurgii naczyniowej warto się umówić, kiedy zauważamy któryś z poniższych problemów:

• zespół stopy cukrzycowej
  • zatory żył
  • przewlekłe owrzodzenia żylne,
  • zaburzenia czucia w obrębie kończyn górnych lub dolnych,
  • puchnięcie w okolicy kostek,
  • choroby tętnic szyjnych,
  • zmiany miażdżycowe,
  • nowotwory układu naczyniowego
  • żylaki

Z pomocy chirurga naczyniowego można również skorzystać w sytuacji, kiedy na skórze pojawią się rozszerzone naczynia krwionośne lub sine przebarwienia. Takie objawy mogą wskazywać na utrudniony przepływ krwi. Niewydolność krążenia to jeden z częstszych problemów z zakresu chirurgii ogólnej, który może być rezultatem niewydolności serca lub całego układu krążeniowego. Rolą chirurgów naczyniowych jest wczesne wykrycie tej nieprawidłowości i wdrożenie dopasowanego postępowania terapeutycznego. Inne symptomy mogące wskazywać na kłopoty z układem naczyniowym to powracające drętwienie, zaczerwienienie skóry oraz ból, który może świadczyć o niedostatecznym dokrwieniu tkanek. W takiej sytuacji zaleca się, aby nie zwlekać z wizytą, tylko jak najszybciej umówić się z chirurgiem naczyniowym. Każdy z powyższych objawów może świadczyć o problemach z układem krążeniowym.