Warszawska Klinika oferuje swoim Pacjentom specjalistyczną opiekę, jaką zapewnia nasza poradnia ortopedyczna. Zapewniamy leczenie schorzeń  na najwyższym poziomie, od szybkiej i skutecznej diagnostyki po leczenie specjalistyczne z udziałem najwyższej klasy specjalistów i fizjoterapeutów.  Zdrowie  jest bardzo ważne dla codziennego komfortu i dobrego funkcjonowania każdego człowieka.

Ortopeda to specjalista, który zajmuje się układem kostnym, jego wadami rozwojowymi i nieprawidłowościami postawy. Zazwyczaj lekarze zajmujący się tą dziedziną są również specjalistami traumatologii – chirurgii urazowej.

Ortopeda zajmuje się nie tylko diagnozą i leczeniem chorób układu ruchu, ale też ich profilaktyką. Jego praca obejmuje cały układ szkieletowy (poza czaszką), ale też mięśniowy, więzadłowo-stawowy, a nawet powiązane naczynia krwionośne i nerwy.

Poradnia ortopedyczna to miejsce, gdzie kierują się osoby z dysfunkcjami narządu ruchu – wrodzonymi lub nabytymi.

Warto zabrać ze sobą wszystkie poprzednie wyniki badań, wypisy ze szpitala, a także dokumenty, dotyczące przeszłych chorób i stanu zdrowia.

Wizytę u lekarza ortopedy rozpoczyna wywiad lekarski. Lekarz  musi zebrać informacje na temat odczuwanych objawów, przebytych urazów, a także schorzeń występujących w rodzinie.

Następnie lekarz przegląda dokumenty i wyniki badań, zleca dalszą diagnostykę i stawia diagnozę, nierzadko wykonuje badanie USG, zleca badania RTG, MRI, TK. Leczenie zależy od stopnia zaawansowania choroby i dolegliwości.  Do metod leczenia ortopedycznego należy np. unieruchomienie kończyny, operacja, leczenie farmakologiczne bólu, ale też rehabilitacja i fizjoterapia.

• choroby kręgosłupa m.in. zmiany zwyrodnieniowe kręgosłupa, dyskopatię, przepuklinę dyskową.
  • wady postawy (m.in. skolioza, kifoza, lordoza, płaskostopie, stopa szpotawa, paluch koślawy)
  • zmiany przeciążeniowe (m.in. zapalenie kaletki przedrzepkowej, łokieć tenisisty, zespół mięśnia nadgrzebieniowego, ostroga piętowa, zespół cieśni kanału nadgarstka)
  • urazy (złamania, zwichnięcia, skręcenia m.in. złamania i zwichnięcia kości skokowej, niestabilność rzepki, uszkodzenia łąkotek)