Limfografia Barwnikowa

Chcesz uczestniczyć w leczeniu? Nowe podejście do diagnostyki i leczenia w przypadku rozległych żylaków, obrzęków nóg oraz przebarwionej skóry.

Nowoczesna diagnostyka uszkodzonych żył i naczyń limfatycznych umożliwia efektywne leczenie kompresyjne oparte na obserwacji przepływu płynu obrzękowego, pomiaru ciśnień w obrzmiałych tkankach i stosowania leków przeciw zapaleniu.

Badania kliniczne wskazują, iż żylaki kończyn dolnych to jedynie jeden z objawów choroby, w której krew zalega w rozszerzonych żyłach stóp i podudzi, objętość żył pod skórą i w mięśniach zwiększa się, przepływ krwi zwalnia się, osocze przesiąka do tkanek co tworzy obrzęk, następuje zwłóknienie skóry. Nową obserwacją której można było dokonać przy użyciu nowoczesnej limfografii fluorescencyjnej jest wykazanie równolegle rozwijających się uszkodzenie żył i naczyń limfatycznych, a także węzłów pachwinowych. Zmienia to współczesne podejście do metod leczniczych.

Wykonywana przez nas ultrasonografia i fluorescencyjna limfografia pozwalają na diagnozę, gdzie doszło do zmian w tkankach, żyłach i jednocześnie naczyniach limfatycznych. Chory może to obserwować na ekranie komputera. Możliwa obecnie obserwacja odpływu płynu obrzękowego pod wpływem zewnętrznego ucisku pozwala na ustalanie efektywnych ciśnień uciskowych przez bandaże, pończochy czy pompy. Niewydolność żylna i limfatyczna są obarczone zapaleniami tkanki. Obrazy są więc pomocne w ocenie leczenia lekami antybakteryjnymi. Widoczne jest zmniejszanie się zmian. Stosowane metody ułatwiają nie tylko efektywne leczenie zmian w danym miejscu kończyny przez lekarza, ale także dają choremu możliwość świadomego współuczestniczenia w leczeniu, bowiem widzi on jak wygląda jego chora tkanka.

Limfografia Barwnikowa Read More »